Ett nytt år

Och så blev det ett nytt år. Egentligen förstår jag inte riktigt varför man ser ett nytt år som ett nytt försök men det är människans cirkel. Och jag gillar nytt och fräscht. It's not an entirely blanc page but less important parts of the story has been erased.
 
2013 var ett bra år. Ett fantastiskt år. Jag kom in i studentlivet på riktigt. Jag var fadder (x1 ½), gjorde två introduktioner, skaffade många fina nya vänner - en del för stunden och en del som jag kommer ha med mig även detta år och många framöver. Det är något konstigt med slutet på året, blir man annorlunda? Eller tänker man efter mer när det gäller folket som finns runt omkring? Jag vet inte, men i slutet på året så känns det som att man kommer till "a moment of truth" där det man separerar vänner från "vänner" och går vidare in i det nya året. Ibland har man fel, biland har man rätt. Det är en egen liten personlig bedömning som pågår i ens hjärna.

Nåja. Jag har även klarat alla tentor och uppsatser, jobbat alldeles för mycket - något jag inte kommer att göra denna termin (om jag får bestämma över mig själv, vilket jag får). Jag har haft väldigt roligt längs vägen, trots att vissa vägskäl funnits och man har gått vidare på en egen ny väg. jag har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjort under detta år och jag är otroligt tacksam över att ha så fina vänner jag som jag har.

Jag ska se till att 2014 slår 2013, jag ska göra det så bra som jag bara kan. Nyårslöfte? Jag har nog inte ett ordentligt. Men det finns en del jag ska jobba på.

  • Jag ska ta och träna bättre (standard) och så snart snön kommer åker längdskidorna på.
  • Jag måste äta bättre. Detta är mycket pga att jag jobbat mycket och jag inte prioriterat att laga mat.
  • Jag ska göra mitt allra bästa för sluta lägga energi på småsaker. Skitsaker alltså.
  • Min allra bästa men likväl sämsta egenskap är att jag bryr mig otroligt mycket om människor. Kanske lite för mycket. Tyvärr är ju inte alla sådana och jag tenderar i att blir ett lätt byte när det gäller att ställa upp för andra. Nej, kommer att användas betydligt mycket mer.
  • Jag ska ha ännu mer SKOJ ( á la Barna Hedenhös)
 
Tack alla fina vänner, ni vet vilka ni är! Vi ses nu här i 2014!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0