Random!

Utekväll igår med Amelia, sjukt kul! Dansade järnet inne på Nivå som vanligt, haha!  Fattar dock inte hur vissa snubbar har mage att tro att dem är så jävla överlägsna. Antar att det ligger i deras natur. Dem finns ju alltid där på dansgolvet, de där äcklena som försöker tafsa fritt som om det vore deras RÄTT att göra så - "det var på egen risk" säger jag när den där välförtjänta armbågen i magen träffar. Jag vill INTE dansa med dig än minde följa med dig hem..
 
Nu till the random story... Vi förade på ett ställe som heter Liquid och var där ganska tidigt så vi tog en soffa. Ju mer folk desto mindre platser blev det och till slut fick vi bordskamrater. Vi fortsatte dock snacka om vårat och dem om sitt men efter ett tag så vänder en av dem sig om och frågar om de stör oss. Vi presenterade oss för varandra (dem var tre) och de frågade var vi kom ifrån.
 
Jag brukar som sagt alltid säga Sälen, för det vet folk vart är, så det gjorde jag även denna och för att sedan ändra mig och säga "Ja, eller jag kommer från Malung". Ena killen säger då lite blygt att hans familj har stuga i Malung vid någon fäbod men han visste inte vilken. Så jag rabblar upp: Hånäset, Arvselen, Kvillselen... och han avbryter mig och säger "ja, den sista är det!" varpå jag bara slänger fram handen och säger att vi antagligen är släkt. Så efter att ha pratat lite och han sagt att "vi är släkt med han som spelade fiol som var rätt känd" (Wille) och att hans farmors flicknamn var Eriksson så var det ju ganska så solklart att vi var släkt. Så jävla random. Hur liten kan världen vara?!
 
Titta vad humor lagat! Älgskavsgryta. Har tre lådor fulla.. kommer att räcka ett bra tag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0