Färdigjobbat för denna helg!

Det har varit riktigt roligt att jobba på Julgalan, riktigt riktigt kul! Relativt smärtfritt, jag menar att det kanske fanns lite brister gällande info och kommunikation mellan servispers. och hovmästare men i övrigt har det fungerat och rullat fint. Jag hade egentligen inget att vara nervös för - jag kan ju yrket som sagt.
 
Igår var ju allting nytt och man hade inte riktigt någon rutin innan iom att vi inte visste hur det såg ut men idag var vi klara i mycket god tid - typ en timme innan gästerna kom. Så himla skönt att vi hade samma bord idag som vi hade igår dessutom! Hade mina 24 gäster längst framme vid scen vilket innebar att dem hade ett såkallat "Diamantpaket" där 3 enheter(drycker) + 1 snaps & 1 avec ingår så det var bara att panga ut 72 öl, 24 snaps och 24 avec sen är man klar och behöver inte servera mer dricka under kvällen.
 
En lite lustig grej som inträffade igår var när jag skulle gå in med några lortiga vinglas till disken...vi hade liksom ett stort skynke för ingången bak till lagerlokalen där vi lämnar disken så man ser ju inte om någon kommer från andra sidan när man kommer där med tallrikar hela famnen - man får helt enkelt chansa! Så jag chansade som vanligt i all stress, jag hade ju bara vinglas, och krockar rakt in i nån snubbe med svart skjorta. Svarta skjortor har en del bartenders så jag tänkte inte mycket mer än så förrän jag kollade upp och sa "gud, förlåt!" varpå han säger "Nej oj, förlåt själv!" och jag inser att det inte alls är en bartender - det är Peter Jöback. Haha. Så kan det gå! Tänk om jag kört en massa kladdiga tallrikar på honom...fyfan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0