Dinner Party

Jag glömde att ta bilder på maten igår, såklart. Jag hade lagt upp allt så fint men så var jag ju dement och stressad så det blev aldrig av! Nåväl, en riktigt trevlig kväll var det i alla fall och alla flickor verkade nöjda med smakupplevelsen - härligt! Några tog sig lite tid (nämner inga namn, men Sabrina och Sara) att lära känna mitt bostadsområde, haha. Jag skickade dem att köpa saffran i butiken som låg max 10 min bort, men de tappade bort sig och det tog 40 min, haha!
 
 
VFU idag såklart med lite inställda lektioner men fick i alla fall vara med på en lektion med relativt nyanlända ungdomar vilket var ganska intressant! Man försöker använda sig av både engelska och svenska i klassen (även på engelska lektioner som detta var) eftersom de behöver något att associera översättningar och så med iom att vi inte kan deras hemspråk liksom. Vissa är starkare i svenska än engelska och tvärtom, men alla är ivriga att lära sig kan jag säga!
 
Nu mat och sedan faddermöte, hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0