Elva Frågor!

Jag tar mig an Evelinas 11 utamanande frågor!

1. Vad tycker du om kardemumma?

Love it, vad vore den perfekta bullen utan kardemumma?

2. Favoritfilm och/eller -bok som barn?
Oj, jag hade många favoriter.. Men min favoritfilm var nog Skönheten & Odjuret, såg den minst en gång i veckan, haha. Favoritbok var den stora sagoboken av HC. Andersen där många fina och mindre fina favoritsagor fanns med!

3. Hur ser den perfekta spellistan ut, för valfritt tillfälle? (Vi begränsar oss väl till tio låtar då)
Oh my, vi kan väl göra på den perfekta spellistan för en tågtur just nu:
Walk - Foo Figthers
Wheels - Foo Figthers
You're A Lie - Slash ft. Myles Kennedy
Detroit Rock City - Kiss
We are the people - Empire of the Sun
Welcome Home, Son - Radical Face
Two Steps Behind - Def Leppard
Bringin On the Heartbrak - Def Leppard
Dear God - A7x
Romeo and Juliet - Dire Straits

4. Hur skulle du bo om du kunde välja som du ville?
Om jag fick välja vad som helst så skulle jag vilja bo i ett slott, det har jag alltid velat! Ett slott på landet, i Sverige eller någon annanstans har inte jättestor betydelse!

5. Vad har du för livsmål? Berätta om ett.
Ett av mina livsmål är helt klart att få en god utbildning för att jag ska kunna jobba med det jag verkligen vill. Nu har ju jag ansökt till musikhögskolorna i Sverige och har inte gjort alla proven än men förhoppningsvis ligger det ett positivt besked i brevlådan v.29!

6. Hembakat fika eller café?
Hembakat. Det finns mycket gott på café typ som på Kaffestugan i Mora eller på mitt favvocafé Vetekatten (Kungsgatan 55) som gör en hänförd men ingenting slår mormors bakelser & tårtor eller gammelfarmors kakor. Sen älskar jag att baka själv och det är precis lika härligt att bjuda som att bli bjuden av någon annans triumfer!

7. En plats du vill besöka? Varför?
Jag vill besöka Amazonas regnskog, den är så häftig! Så mycket liv och vacker miljö! Ett drömställe helt enkelt. Hoppas bara inte McDonalds skördat all jävla skog för sina kohagar innan jag kommer dit.

8. Vilken är din paradrätt?
Min paradrätt är nog lasagne, min lasagne är himmelsk. MOLTO BENE! Inte den mest glamorösa rätten till utseende men att det smakar gott är väl viktigast får man hoppas!

9. Vad tycker du egentligen om festivaler?
Älskar. Eller ja, det beror ju på vilka. P&L har jag växt ifrån men Sweden Rock, mums! Det är det jag ser fram emot allra mest om åren - att få åka på festival! I år har jag bara en inplanerad men vanligtvis har jag flera!

10. Favoritord?
Svår fråga... Älskar kanske? Det är ett ord som jag inte gärna använder förutom i seriösa sammanhang, ett ord jag inte tycker om att utnyttja för att förstöra innebörden av det. Det är liksom lite heligt. Använder mig hellre av love you eller love it som känns lite svagare än på sitt modersmål. Självklart händer det ju att jag använder mig utav det lite oseriöst men oftast med en seriös underton.

11. Du får ett års betald ledighet. Vad gör du med det året?
Jadu, om jag inte hunnit resa till de ställen jag alltid velat besöka skulle jag ge mig ut på resande fot. Har jag vid det laget kanske tappat bort mog själv eller inte fullständigt (som nu) funnit ut vem jag är så skulle jag ta mig tid att göra det i samband med mitt resande.

Jaha, och jag har väl fått dra ihop 11 frågor själv också och den som känner sig villig (eller uttråkad) är välkommen att ta sig an mina frågor. Kommentera gärna sen när ni gjort det så att jag får kika på era svar!

1. Om du ska ut på en 30 minuter lång promenad och bara fick välja EN låt på din Iphone/Ipod/Mp3/telefon som skulle gå på repeat under tiden, vilken låt skulle det då vara?

2. Favorit musikgenre och varför?

3. Du och en partner ska laga mat, du får välja mellan att göra maten eller desserten, vilket väljer du och varför?

4. Du blir erbjuden ett volontärjobb i Sydafrika i ett halvår, tackar du ja eller nej?
5. Favoritplagg?

6. Vill du slå dig till ro här i Sverige eller drömmer du om att "settle down" dig någon annanstans i världen?

7. Har du ett komplex? Vad?

8. Vad skulle göra dig allra lyckligast just nu?

9. Tror du att slutet alltid är gott och att alla kommer att finna ro i sitt liv?

10. Om du fick välja att ha en superkraft vilken skulle det då vara och varför?

11. Vilken kändis ser du upp till?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0