Jag vill inte vara konstnär längre.

Det var ett dåligt avtal jag gjorde med Satan vid vägkorsningen. Kanske är dags att ta sig an duellen för att vinna tillbaka den förlorade själen nu när jag har min begåvning i behåll (har ni inte sett Crossroads antar jag att ni inte fattar vad jag menar, se den och ni kommer förstå hur jag menar. Ni får liksom ta det med en nypa salt).


Ledig dag idag, har gjort nada. Nada = sjungit och skrivit halva dagen. Mina grannar lär tro jag är dum i huvudet när jag låter improvisationen flöda. Tonerna spricker lite då och då när jag testar mig fram och att sjunga lågt - vad är det? Man blir bättre ju mer man övar - skönt är väl det! Stödet blir bättre och bättre även i min huvudklang och skarvarna blir tätare, vilket gläjer mig.

Följde med Gustav till hans mormor en sväng också. Det luktade precis som hemma hos gammelfarmor! Kaffe och gammal tant. Satt med ett fånigt leende på läpparna hela tiden just för det. På vägen hem hämtade jag ut ett paket med nya jeans. Jag lovar, jag hade glömt känlan av jeans som sitter precis som dem ska. Det är har inte hänt mig på år! Jag måste testa i timmar i vanliga fall och får oftast nöja mig med ett par som antingen är lite lösa i midjan eller över vaden. Underbar känsla att äntligen ha något som sitter!!

Imorgon blir det jobb igen och nu ska jag ta mig en spakväll! Slänger in lite bilder på Dave Navarro åt er!




Nat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0