just another awsome day

Försökte mobilblogga tidigare men det ville sig inte! Sjukt fin dag idag! Har glassat runt i skinnpaj och solbriller halva dagen, hade dock en tröja för mycket under. Solen var lite varmare än jag trodde, strax över 10 plus faktiskt!

Var ute och gick några ärenden,
lunchade på mammas jobb och träffade på fina vänner! Var bland annat och hämtade ut nya minipiller. Jag skiter i om folk tycker att det är opassande att snacka preventivmedel men nu tänker jag göra det ändå. Det handlar bara om tabletterna.

När jag var och skrev ut nya så visade det sig att de tagit bort högkostnadsskyddet? Vad är det för jävla påhitt? Nu jobbar jag och tjänar egna pengar men jag tänker på unga flickor som kanske vill hålla såna här saker hemliga för sina föräldrar. De har inte en chans längre. För det är många, många av dessa unga som inte har pengarna till detta. Förut kostade det 100:- för ett helt år och nu får man lov att betala nästan 1000:- spänn för ett år - beroende på vilka tabletter man har. Dåligt. Riktigt dåligt. För det finns en chans att de då skiter i allt vad skydda sig heter.  Aja, vården lär väl inse att det inte funkar snart.....



Lär sticka ut en sväng igen, hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0