En samlare?

Man kan vara en samlare med problem och man kan vara en samlare utan problem. Det finns ju de som samlar på allt för att "det kan vara bra att ha nångång" och det är de som blir dessa extremsamlare vi ser på tv och läser om i tidningarna.

Alla hade vi olika samlar-perioder
när vi var små, kommer ni ihåg dem? Suddisar, pokémon, bokmärken, klistermärken, kulor m.m.... u remember (detta är nog främst riktat mot tidiga 90-talister)?

Vissa har fortsatt med sitt samlande, andra saker än de ovannämnda kanske, sånt som de inte samlade på för att de var poppis. Min mamma samlar på julkulor... that's pretty odd. Hon har 130 st och vi har alltid den största granen around. Kan ni gissa vad jag samlar på?

Nagellack. Jag har just nu mellan 61-65 st. "Mellan" just därför att jag räknade de i min nagelhink + 2 nagelväskor och jag har nog x antal lack på vift utanför hinken och en box jag inte orkade ta fram. Jag har alla fäger utom två, grått & silver, och alla har olika nyanser. Ingen är den andra lik, haha.

Lite onödigt vetande sådär! Varför samlar man egentligen? Varför har man behovet? För min del är det valmöjligheten som är lockande, haha. Vad samlar ni på? Lik och potatis?


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Helt seriöst tror jag att jag samlar på schampoo och balsam, har två hyllor full proppade, å direkt det är billigt så köper jag på mig :O

2012-02-25 @ 09:42:26
URL: http://jeennifeera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0