The Hobbit i High Frame Rate - sjukaste, ballaste, grymmaste upplevelsen och filmen på ett bra tag!

Jag kan nog inte med ord beskriva hur jävla grym The Hobbit var.....bara 364 dagar till nästa film - men då blir det midnattsvisningen om jag inte har tenta igen!! Längtar redan! Jag ska dock göra mitt bästa för att uttrycka mig...
 
De har ju delat upp boken i tre filmer och i vanliga fall brukar man väl känna när dem spär på lite väl mycket i filmer som är gjorda från böcker och man vill fylla ut med lite mer. Man kände det även i denna, att de dragit ut på storyn - om man läst boken dvs - MEN inte som något dåligt. Nej, jag skulle snarare säga att de uttnyttjat många detaljer från boken vilket jag tycker är bra gjort! Jag är så jävla nöjd med denna film! Nog syntes det att vissa av skådespelarna åldrats, haha, även Elrond som egentligen inte kan åldras.
 
High Frame Rate då? Det tog ärligt talat en stund att vänja sig vid det nya formatet men jag har aldrig sett en så skarp bioskärm i hela mitt liv. Och jag vet att många funderar över det här med 3D och The Hobbit men jag kan avslöja att de inte har överdrivit med det som de gör i andra filmer så ni kan känna er lugna! Den är perfekt.

Jag vågar typ inte berätta mer för då försäger jag mig och spoilar alltihopa, haha! Men det jag kan säga är: SE DEN. Den är värd varenda krona. Perfektion. Good job, Jackson!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0