Jag lär väl vara blind vid 50....

Var nyss och kikade på nya glasögon. Fan vad sånt tar tid! Så hittar man ett par man tycker om, men velar ändå. Dem kommer tillbaka om två månader igen (då jag visserligen inte bor här längre) så får se om jag kanske beställer då istället. Känner att jag faktiskt är lite rädd för själva undersökningen (men tacka gud för att dem har laser!!!), för sämre syn har jag då fått... lär vara blind vid 50.
 
Folk tror säkerligen att jag är otrevlig när jag är ute och går för att jag inte hälsar men det finns en enkel anledning till det och det är för att jag inte ser era ansiktet på mer än 10 meters avstånd. Kom ihåg det innan ni skvallrar om hur "konstig jag blivit", haha. Det är dock bra när man står på scen och bara ser en massa framför sig istället för en klunga med personer man känner. Det gör det mindre nervöst. Man behöver heller inte titta på allt som mormor pekar på i sin trädgård, för då kan man klaga på att man ändå inte ser (fast det gör jag, så dåligt ser jag inte).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0