Blod, agressioner, salta tårar och fläsk

Spenderade det mesta av dagen igår till slappa. Kollade på Wuthering Heights från 2009. Jag hyser sådan hatkärlek för Heatcliff, skulle kunna skriva världens längsta förklaring men det är bäst om ni läser boken eller ser filmen själva så förstår ni. Sista kvarten av filmen är det som om en hand kramar ihop hjärtat på en, klumpen i halsen växer och till slut rullar de eländiga tårarna ner för kinderna. Där ligger man hickandes på grund av orättvisa tills eftertexterna börjar rulla och man ilsket torkar sig under ögonen och för att man känner handen släppa runt hjärtat. 

Brontësystrarna♥

Idag however har jag käkat palt. Just det, PALT. Så nu har min kropp fått sig en rejäl järnkick av blodet i brödet. Kan jag som kvinna behöva! Ska fylla i lite ansökningspapper nu, virka klart diverse mobilfodral som vännerna ska få och sedan ge mig ut på en PW, var ett tag sen nu eftersom jag tyckt det varit bekvämt i gymmet, haha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0