Titulerar sig som sångerska

...om ni liksom inte redan visste! Jag har nog aldrig skrivit när jag egentligen började med musik men jag kan ju berätta lite om det!

Enligt både mamma och mormor (och morfar, gud vad jag saknar min moppa) så älskade jag att sjunga tillsammans med dem. Massor med typiska barnsånger såklart eftersom jag hade alla de klassiska sångböckerna för barn - typ Luddeböckerna. Jag gjorde mitt första framträdande som 3-åring på mittgudsyskons dop. Jojo, Präst Lars Häggberg tyckte inte det var annat än roligt... Bäbä vita lamm...Herregud.

Sedan fortsatte det med massa Astrid Lindgren sånger, skolsånger med Åke och avslutningssånger på skolan och när jag gick i 3:an började jag spela piano! Och jag spelade till och med början på 5:an för då började jag spela trummor i mitt första band istället - how cool am I? Haha. Nejmen, jag lärde mig jävligt snabbt. Vilket inte svårt när man hade Bengt och Åke! Jag, Anders, Jens, J.E och Karl var det från början (vi bytte sångare lite då och då). East Outlakers, hahahaha. Förresten så hade min klass Åkes syster Anneli under 4:an och 5:an - vi var seriöst världens musikaliska klass och gjorde shower m.m.



Sen började vi sexan och fick musik schemalagt - och ja vårt band höll ihop all the time! Vi spelade på så många event vi kunde komma åt, vi spelade på och för musikskolan och var det första "bandet" de haft på ett par år. I början på åttan fick vi dock en annan lärare än Bengt eftersom han skulle driva Rockgymnasiet. Det var även då som jag slutade spela trummor och övergick helt till sång - vilket var min starkaste sida!

Sen började jag Rockgymnasiet och jag lovar att jag har fasen aldrig varit mer produktiv. Från att gå in med ett register på ungefär en och en halv oktav så kan jag gå nästan 3 nu. Heeeeelt sjukt. Från alt till sopran.

Och nu står jag här och ska börja musikskola I London - good work. Många som frågar: men har du inget som du kan visa på bloggen, massa låtar liksom? Jodå, men de ligger på skolan fortfarande, haha. Så ni får inte höraaaaa!

/Nat




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0