Vilken del av sig själv lyssnar man på när man tänker?

Oftast inte rätt del i alla fall. Ibland får man läsa mellan sina egenskrivda rader för att hitta rätt. Konsten att kunna tala med sig själv utan att intala sig. Det krävs mognad för det.

Jag är personen som lyssnar på hjärta och magkänsla före vad som i "praktiken" är rätt eller fel. För det finns inget rätt eller fel när det kommer till detta ämne. I alla fall inget rätt och fel som är skrivet för alla. Det är bara något som samhället skapat. Det är endast du själv som kan bestämma vad som är rätt eller fel för dig. Och man måste såklart göra fel för att kunna göra rätt en annan gång.

Men så finns det de fallen då man inser hur mycket fel man gjort, men man är för feg för att kunna göra rätt. Den sitsen har jag hamnat i många gånger. Men tillslut har jag oftast tagit mod till mig och gjort om och gjort rätt.



"It's sad when someone you know becomes someone you knew"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0