Ordspråk

Ett av mina motton är: Synden straffar sig själv.
Det stämmer alltid, gör du något dumt då får du liksom sota för det, "Bedrar man så blir man själv bedragen" eller "Bedragaren blir ofta själv bedragen" Det kan vara så att det är mitt favvo motto just bara för att jag gillar karma. Even if it's been a bitch to me lately.

However, så har jag en rad andra favoriter bland de svenska ordspråken och ni kommer säkerligen se en röd tråd, för de speglar mig ganska bra. Jag tycker ju inte om att ha fel (men det händer ju såklart) och jag är ganska självständig av mig och måste ibland vara ego iom mitt yrke.

Bättre sent än aldrig
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket
Bättre tiga än illa tala
Skadeglädjen är den enda sanna glädjen
Den som aldrig har tid är den som uträttar minst (jag har alltid tid hur fullsmockat mitt schema än är, haha)
Har man tagit fan i båten får man ro honom i land
Den som tiger han samtycker
Eget beröm luktar illa
Man saknar inte kon förrän båset är tomt (man vet inte vad man har förrän det är borta)
Det viktigaste är inte att vinna utan att kämpa väl
Lat man bär hellre ihjäl sig än går två gånger (brukade morfar alltid säga)
Man har aldrig roligare än vad man gör sig
Repetition är kunskapens moder
Sagt ord och kastad sten kan inte tas tillbaka
Tala är silver, tiga är guld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0