Värk i hjärteroten

Liggande elev sparkades. Det var rubriken för vad som hände på min förra skola igår. En liten kille som går i åttan fick sig en knytnävsslag av en annan kille som var lika gammal och blev liggandes på korridorsgolvet. Inte nog med att killen låg på golvet så börjar den andra killen sparka på stackaren som ligger! Hur kan man gör något sånt? Han sparkade honom i munnen så att tydligen fått tandskador. Jag vet inte men min mamma har i alla fall lärt mig att man inte ska sparka på den som redan ligger!!

Det värsta är att jag fått veta av mina bror som är ett år äldre än dessa pojkar att den drabbade pojken är en sådan som inte skulle göra en fluga förnär, en tystlåten grabb och har då alltså blivit attackerad utan någon jävla anledning. Inte för att det någonsin är "okey" att slå någon annan men ni vet ju hur smågrabbar är... Nu känner inte jag den här killen som fått slagen men min bror suger på att ljuga så om han som har varit en riktig bråkstake säger att den här killen är en snäll kille som aldrig skulle göra någon annan något så tror på jag honom. Nu vet jag heller inte hur det var för den här killen men jag blev själv mobbad största delen av min barndom och hade det här hänt mig hade jag aldrig viljat gå tillbaka till skolan här.

Hur kan man behandla någon på det här sättet? Jag har frågat mig själv det här många, många gånger; hur kan man slå någon oskyldig?

Sen måste jag bara fråga; var befann sig lärarna?

Nä jag blir bara förbannad och ledsen av det här. Läs artikeln här.

Nat

Kommentarer
Postat av: Julia

Ush ja stackars Simon! :/

2011-08-31 @ 22:58:18
URL: http://www.julia-lissel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0