JAS 39 GRIPEN




Vill ha! Inte alls typiskt mig va? haha. Har som sagt sålt fika på HP idag och det gick väl inge vidare, vi gick bara plus med en hundring menmen, vi försökte iaf!

Sen måste jag bara säga GRATTIS till Sverige inte alls var sena med att få iväg några JAS 39 gripen till Lybien, det är bara snart över... Alltså hade de åkt tidigare hade de kunnat agera lite, är de dumma i riksdagen eller? JAS har aldrig varit ut i krig och är ett utav de bästa stridsflygplanen i världen, topp 3 liksom, att bara visa sig och eventuellt göra en ofarlig manöver är allt som krävs för att JAS-indurstrin ska sättas i omsättning. Vi skulle tjäna miljarder bara Sverige slutar vara såna bitterfittor och håller sig för sig själva. Jag säger inte att jag tycker att vi ska vara lika som USA och lägga näsan i blöt i krig de inte har något med att göra för att sedan få länderna att torka dem i arslet för att de ska ge sig av. Jag tycker bara att Sverige kan visa lite medlidande och stöd istället för att sitta och ha debatter om de ska åka eller inte och sen när de har bestämt sig så är det för sent.

/Nat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0