Malungs Lucia 2009....

Haha, för en stund ringde Göran från Ares Skor här i Malung och det lät såhär:
-jaa hallå det är Natalie
- jaa heeeej!
-öhm hej?
-hör du vem det är? Det är Göran från Ares skor här!
-jaha, hej!
(jag var beredd att säga till mamma att det var till henne)
-det var precis dig jag vill prata med! och vet du varför?!
(jag tänkte liksom; shit det är om malungs lucia!)
- malungs Lucia va?
-Jaa det stämmer precis! För vet du vad? Du är en av de sju finalisterna i år!
-jaahaa, oj det trodde jag inte...
-Jag tycker absolut att du ska vara med! Verkligen, du passar verkligen in i det här! Tackar du ja?
(jag tog en en sekund till att tänka och tänkte; va faan detta händer ju bara en gång)
-Öhm, jaa jag antar att jag måste göra det...

-Jaa, helt rätt jag hade inte tagit nej! haha!
-Jaha, då får jag tacka då!
- jaa, och du ska på fotografering på onsdag klockan sex på Expert så var där innan sex helst.
-jaa, okey jag är där, det är lugnt.
-Jamen då ses vi då då! Tack så mycket Natalie!
-Tack själv, hej!

Japp, så nu är jag med I Malungs Lucia 2009. wooohoo! Nejdå, jag ska inte vara så pessimistiskt, det kan faktiskt bli kul! Ulrica och antagligen Marina ska också vara med och vi har alltid kul tillsammans så! Det blir ju definitivt en upplevelse! Dock kan jag säga hur det var från början. Mamma ringde en dag och sa att de hade ringt från Malungs Handlarna och sagt att jag var anmäld till Malungs Lucia. Dock fick mamma aldrig reda på vem som hade anmält mig. Så jag fick panik och ringde och skällde/frågade ut en massa folk som kanske skulle ha gjort det, men inget svar! Sen har jag oroat mig för det där för att nu under den senaste tiden struntat i det och trott det egentligen bara var ett skämt att jag var anmäld bara för att jag absolut inte ville. Menmen, så var det inte.. och jag vet fortfarande inte vem som har anmält mig! Så på onsdag får jag äntligen svar! och den som har gjort det kommer att ligga risigt till, haha! Nejdå, det är lugnt. 
Har varit sjuker idag också! Kännt mig som en oas - helt sanslöst het! ;D Proppat i mig alvedon så nu är jag bra. Dock forfarande död men va fan! Det kommer att bli som det brukar vara; jag kommer att vara helt frisk imorn! Ska dra och poppa lite popcorn nu, mumma! See ya!

/Nat

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0