in the land of the deltablues

Nej, min första arbetsdag var inte topp. Linneá, Camilla och Marielle gör dock dagen 1000 gånger bättre så vi får hoppas att resterande 4 dagar rullar på utan vidare intriger. Godispåsen jag köpte igår verkar iaf vaar till nytta, haha. Mest för Mattias verkar det som! Nädå, skämt å sido. Man får lära sig att stänga öronen något jag kan men inte använde mig av igår. Inte konstigt stubinen blev avklippt och hälften så lång. Men ja, inga större fel som världen bryr sig om, jag gör bara som jag blir tillsagd.

Nu ska jag käka lunch, halvsminka mig och sedan åka på det som jag fruktat sen i vintras: Morfars urnsättning. Hejdå, för alltid.

Hur säger man det? Jag har legat sömnlös hela natten och funderat. Inte för att jag vet om jag tror på ett liv efter detta men i min värld just nu, så finns inte morfar längre men han har stått i en urna sen i vintras ändå fortfarande "tillgänglig" att titta på och nu finns en sten. En sten? Jag har aldrig tyckt om stenar. Jag pratar hellre till en urna än till en sten. Dock helst ingetdera.

Måste skynda, men vi hörs brothers and sisters. Förmodligen ikväll eftersom mina arbetstider är ett skämt. Ha ha ha ha.

/Nat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0