Polarpriset!


Har varit i Mora med massa tokiga
grabbar hela dagen! Vi var så vuxna så och gick på arbetarmässa och jag kan säga att det ser ljust ut! Haha.

Så fort jag kom hem så slog jag mig ner framför tv:n för att se underbara Patti Smith ta emot polarpriset! Såg Patti på Peace & Love 2010! Hon är värd priset - helt klart! Har sett vartenda polarpris sen 2004 och måste säga (detta gäller alla de tidigare pristagarna också) alla som har fått det har förtjänat det. Ibland får vissa pris som de inte borde få. Men polarpris-juryn är hårda och rättvisa - just därför är polarpriset det finaste musikpriset!

2006 fick några av mina hjältar priset för populärmusik - Led Zeppelin. Jag grät och önskade att den rosa stratan som de signade var min. Jag och min mor tävlar alltid efter varje polarpris om vet som kommer få det nästa - det finns så många som förtjänar det!

Mina gissningar just nu inför nästa år är (vi gissar bara populärmusiken);


Rolling Stones

David Bowie

Aretha Franklin

Eric Clapton

Queen (Liksom som Zeppelin tog emot priset utan Bonham så vore det en ära att se Brian May och grabbarna ta emot priset och hylla Freddie!)

Black Sabbath

The Who

The Beach Boys

Alla dessa är såna som jag så gärna skulle vilja se ta emot priset!

Nat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0