A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool

Igår var andra gången på bara en vecka som jag fått den där meningen sagd till mig. Den som jag så ofta intalar mig själv men som jag ibland har svårt att tro på.

"Du är så jäkla stark"

Den betyder mycket. För även om min framgång och mitt arbete betyder mest för mig, att jag vet att jag gör ett bra jobb (i flera bemärkelser inte bara fysisk jobb) så är det alltid skönt när andra också märker hur hårt man försöker och ser vad jag åstadkommer. Genuin uppskattning för att jag är jag och att jag alltid gör mitt yttersta.

Komiskt nog kommer ofta en följefråga på detta statement; hur hinner du med skolan, hinner du ens liksom?
As a matter of fact I do och det är inte på håret eller med nöd och näppe. Jag klarar oftast med bravur. Jag har, peppar, peppar, ännu inte gjort en enda omtenta. Kompletterngar på uppsatser - javisst - men inte på de uppsatser som verkligen har gällt. Skolan går först. Det var för den jag flyttade hit. Sen blommade jag väl ut lite när jag flyttade också, haha, jag älskar universitetslivet! Men det är fortfarande sant, det må verka som att jag inte hinner så mycket annat än jobb men det gör jag! Även om jag kanske lägger lite mindre tid på den än jag borde, haha.

Men jag har lovat mina vänner nu, jag ska försöka vara lite mer ledig. I'll try and I'll stay strong. Here I stand and here I'll stay. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0