Och så var man i Malung över sommaren..

Japp, då är jag återigen stationerad i Malung för sommaren. Lägenhetsfrågan inför hösten? Jodå, jag har hoppet uppe och det löser sig självklart! Nu har jag liksom halva inne hos alla bolag, hehe. Sommarjobb? Check!  Men Malungs kommun är nog helt klart en av de sämre kommunerna i landet på kommunikation. Det är ju kris efter personal just nu så de har inte råd att vara så dåliga på att svara i telefon egentligen, haha. Balfotograf och balvakt torsdags, många fina och stiliga studenter! I fredags blev det en liten runda på Malungs marknad (från örebros marknad till malungs...) och Johanna, jag köpte en sån skylt!!

Krångel med sommarjobbet men det löste sig och nu ska det fan slitas och tjänas en massa kosing! Som det ser ut nu så hinns nog ingen efterlängtad solsemester med just nu - semester, vad fan är det? En liten tur till Mamlö kanske blir av i alla fall och vafan... man kanske kan spara pengarna till en resa i vinter istället!

NU ska jag hänga tvätt för att sedan cykla upp till Malung, tvätta min malungsdräktsskjorta så att den är ren och fin till morgondagens festligeheter - Ericas student! I förrgår var det 2 år sedan min egen student... helt sjukt.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0