Jobba, äta, sova

Ja, lite solslukare hinner jag vara emellanåt, men ärligt talat, inte särskilt ofta. Sen jag började jobba för sommaren har jag medvetet, fastän det suger, tagit på mig så många pass som möjligt. Jag har oftast bara en ledig dag i veckan och jag jobbar varenda helg tills jag slutar vecka 32. Men jag är nöjd och glad faktiskt. Eller... Jag blir glad när lönen kommer, haha... Det är ju värt varenda timmes slit i slutändan. Sen ska jag även sälja min pärla. Mitt "lilla" arv från Moppa, min plutte Volvo. Den står ju ändå och jag har absolut ingen användning av den i Öret, pengarna som jag sparar på att inte ha den däremot - dem kommer väl till hands!

Dansbandsveckan har i princip rullat igång och jag är så jävla lättad över att säga att jag inte kommer att stå i någon bar och slita i dåliga arbetsförhållanden där jag inte får använda min kunskap. Nej, jag håller mig till att vara vikarie i år. För första gången ever. Ledig ons, tors, fre nästa vecka och får då tid att ha världens bästa Brallan på besök!! Wiihoo!

BTW, Def Leppard var ap-bra, jag fick ett plektrum. Enda minuset dem får var att de liksom ha lite, lite dålig publikkontakt. De kollade ut över massorna istället för bakifrån och framåt eller vice versa. Malmö var underbart, verkligen värt alla timmar på tågen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0