All by myself á la Bridget Jones

Min dag;
  • hävt mig upp
  • pluggat, skapa syfte och frågeställning
  • städat, grovrengöring
  • läst alla nödvändiga texter för mitt arbete, vilket tog i princip resten av hela min dag....har nån kvar.
  • bränt mig på badvattnet, innan jag klev i för att jag skulle dra ut och sätta tillbaka proppen sedan jag glömt slå på kallvattenkran.
  • Ringt 1177 och få prata med en sjuksköterska från Malung, tur det, jag pratar knappt annan än malungsmål när jag är arg.
  • badat i massa skum och olivolja (which reminds me of Turkey, jag tror jag aldrig skrattat så mycket som när jag och Cath kom ut från Hamamet) samt lyssnat på sköna listan på spotify och hejlöst sjungit med i "All by myself" precis som i Bridget Jones Dagbok. Mina grannar måste tro jag är ett retard. Står inte på förrän någon klistrar en forever alone sticker på min dörr om jag fortsätter. Which I will, because I can.
  • Fått mail om att jag ska provsjunga för en av de mest attraktiva körerna i Örebro, blir kuuuuuul!
  • Börjat skriva på sista examinationsuppgiften på denna kurs, inte mer än ett par hundra ord snart, men det är en början. Dock en sen sådan för att vara jag. Men det löser sig.
Jag har varit ganska produktiv i alla fall. Imorgon ska det hårdpluggas. Jag hade tänkt skriva en massa inatt, får se om det sker eller om jag struntar i det. Tror på det sista. Pluggar bättre på morgonen/dagen jämfört med många andra!
 
Haft många tankar som snurrat i skallen de senaste dagarna. En kris skulle man väl kunna säga. Slängt på luren i örat på mamma och sagt att hon inte kan räkna med barnbarn från mitt håll. Kollat mig själv i spegeln och undrat vad jag är för en och vart felet ligger. Förutom hos min fula näsa. 20-års kris? Livskris? Det vänder snart va? Diana, detta borde gå under dina expertiser - livsfrågor!
 
Kanske borde sluta tänka och gå och lägga mig, så att sömnen kanske bankar vett i skallen på mig eller så jag kanske får en uppenbarelse (fastän jag inte tror på Gud).Det vore väl nått det! Godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0