They say what you give is always what you need

Lite så är det nog allt. Man ger alltid andra det man själv vill ha - i hopp om att få tillbaka det själv. Ibland funkar det, ibland inte. Vissa människor (jag är inkluderad i denna skara lär jag erkänna) ger mer än de vågar ta, andra tar mer än de vågar/kan ge tillbaka eller så kan de bara vara för egoistiska för att göra något sånt som att "ge tillbaka". Det är dock annorlunda om man får mer än man kan ge tillbaka, då finns det en förståelse mellan de inblandade oftast. Min mamma sa alltid när jag var liten (och mobbad, haha - jag får skratta åt det faktiskt) att man alltid ska behandla andra så som man själv vill bli behandlad. I've stuck with that. Nästan alltid, finns undantag i livet, det vet vi. But still, det har ändå tagit mig långt. Det kan dock få sina negativa sidor när man som jag alltid tror det bästa om folk - det är ingen negativ egenskap men när det sunda förnuftet inte riktigt vill infinna sig så kan det leda till att man blir besviken oftare än nödvändigt (jag syftar på tonårsåren).
 
Lite tankar såhär på kvällskvisten.. Jag borde egentligen ligga till sängs men nej, Bon Jovi får hålla mig sällis en stund till. Han är vettig, gubben.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0