Är det för att känna tillhörighet?

Idag är en det en riktigt fin höstdag ute med strålande sol, klarblåhimmel och massa färglada löv på marken! verkar som att det är liknande väder i hela sveriges rike. Känner faktiskt att jag saknar mitt lilla Malung idag (för första gången på 4 veckor). Jag vet liksom vad vi hade gjort. Det hade varit första dagen på älglovet (om mina klasskompisar läser detta kommer dem garva järnet) och som vanligt hade jag träffat upp mina bästa vänner för en bullfika - eller tre. Det brukar nämligen vara jag som står för den, haha.. Husmor Natalie.
 
Till rubriken... varför är mer eller mindre halva jävla Mlg i Turkiet? Är det inte för att man vill komma ifrån Malung som man åker?! Nog för att det är billigt och väldigt fint men seriöst..de allra flesta bor dessutom på samma ort. Vad sägs om att köpa one-way-tickets allihopa och bygga upp byn på nytt i Turkiet om det bara är läget som är problemet med Malung?
 
 
 
Eftersom det här är min första lediga helg (ingenting jag egentligen glädjer mig åt, jag gillar att vara upptaget, hehe) så tog jag tag i en av mina många fritidsintressen hemslöjd, haha. Ville göra mina egna grytlappar, tycker det är så tråkigt att vara mainstreem. Kan visa resultat senare, nu ska jag klä på mig och åka in till stan och strosa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0