Första provet avklarat!

Jaha, då var jag hemma igen efter 1 prov och 2 felkörningar i Värmlands djupa skogar, guuuuud sö gött!

Hur provet gick?
Det får jag veta om någon vecka, eller typ v.29, haha. Men ja, det var ju inte det sämsta jag gjort! Lite nerver som kollrar till det i huvudet men i övrigt tror jag inte att jag var så fel ute. Fick improvisera till en jazzblues, tack liksom? Räckte det inte med den slow swing jag nyss körde?!

Jag fick ett papper med text och bara skulle peta in det i låten med egen melodi på 30 sek, det var rätt kul faktiskt! Önskar att jag var bättre tränad på sånt! Körde racet fullt ut där kände jag. Skönt att ha första provet gjort så jag vet hur jag ska förbereda mig på nästa!

Ja, jag körde fel två gånger på vägen hem, hur många håll går 61:an åt egentligen? Tre? Tredje gången gillt iaf. Måste ju säga att Värmlänningarna inte är särskilt kreativa när det gäller namngivelse av sina bebyggelser; Vägsjöfors (där finns en väg, en sjö och en fors, nothing more, nothing less), By, Byn, Skog, Aplungstorp (?!), Inge(t)sund, Myre(n),  osv osv.



Slagga hos Just som sagt, blev en liten mini-reunion. Allt var som vanligt; grabbarna höll inte fingrarna från gitarrerna, jag bad dem vara tysta för jag kollade på greys, de lyssnade en stund, vi snattade av Just övergivna pizza innan läggdags, karl visade sin kvinnliga sida... livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0