Ska vi behöva ha det såhär?! Nej, fyfan!!

Är så sjukt glad över att jag personligen inte behöver göra prov i Örebro. Tycker sjukt synd om Karl och Erik! Vad fan är detta liksom? Det gör mig så jävla förbannad så ni anar inte. Om vi ändå är de enda som måste visa färdighet i form av prestationsprov för att komma in på högskolan så förtjänar vi i alla fall att inte behöva stressa mer än nödvändigt?!

Jag behövde inte gör något prov
i Örebro iom min inriktning men Karl och Erik skulle göra det denna vecka. De blev lovade mail för 2 veckor sedan med en av provtiderna men inget mail har kommit - förrän igår. Såhär skriver min vän Erik(jag citerar):

"Alltså... Får mail från Örebro som säger att dom har glömt att skicka arrangeringsuppgiften till mig så jag fick den nu och provet ska va imorn. Deras lösning :"försöka göra det bästa möjliga, trots att tiden är knapp.".....

Ringer för att fråga vilken tid vi har så man kan planera iaf en dag i förväg, nä då har dom fan inte ens gjort ett schema så dom som söker gitarr ska samlas tisdag morgon fö
r att få veta och bas samlas på onsdag morgon. Säger att jag förmodligen kommer åka ner med en som söker gitarr så det skulle vara najs om vi fick samma dag då vi inte har så mycket pengar att spendera på boende men det gick inte att ändra på schemat som tydligen inte finns."

Det är så jäkla dålig planering så det är fan inte sant. Här ska vi inte få veta uppgiften förrän dagen innan och inte tiden förrän samma dag - p.g.a för dålig planering. Jamen, skjut upp proven så att de blir riktigt gjorda! Vem fasen kan göra sitt yttersta när man inte får någon information om det prov man ska genomföra?

Som gräddan på moset hade de dessutom "inte fått"
(=inte sorterat posten, slarvat bort, inte tagit sig tid att kolla efter) Karls noter. Detta är den VIKTIGASTE delen av hela spelprovet, att alla har noter, att alla kan låten och de har dem inte TROTS att de skickat dem i god tid och till rätt plats. Därför har de säkerligen inte så många andras noter heller, antagligen inte Eriks heller.

Jag lovar, det är stressigt nog att redan veta all info, ha tid & plats osv för prestationsångesten stressar upp en tills man nästan sprängs. För det handlar faktiskt om ett prestationsprov, vi ska kunna så mycket och vi har redan nog med saker att hålla reda på under dessa prov - inte minst oss själva. Ska vi liksom behöva tjata för att få veta provtider och info om proven? Ska vi behöva påminna högskolan om att man skickat in en ansökan?

Det är liksom A och O att de ser till att underlätta dessa prestationsprov så mycket som möjligt för oss så att vi kan göra vårt bästa, så att vi kan känna oss trygga i oss själva. Javisst har jag överseende med examinationer och att det är stressigt för dem också men det är inte okey att ge ut en provtid samma dag som det faktiska provet.

NÄ, sånt här gör mig riktigt ursinnig!! Tack & bock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0