Kombinationen mellan mat och träning, vad får dig att må bra?

Varit på söndagslunch hos mormor, visste att det skulle bli trerätters i stort sätt så jag käkade chips & dipp till frulle. Var det något som sa nyttig?

Ärligt talat så måste jag säga
att jag nog är den segaste jäveln på att gå upp i vikt genom mat. Jag började ju träna ordentligt igen dels för att jag ville bli vältränad och sen för att få igång mitt ätande och gå upp i vikt som sagt. Jag är inte så mycket för snabbmat (det är ju inte fett jag vill ha på kroppen, sen tycker jag hemlagad snabbmat är aningen bättre) men jag äter det när jag känner för det, älskar hemlagad mat och varierar min kost flitigt! Jag äter gärna efter tallriksmodellen med lite av varje vid mina mål och sen minst 3 mål om dagen. Det är vad jag anser är att äta nyttigt. Sen kombinerar jag min kost med varierad träning och sakta men säkert så går jag upp i vikt. Det är så min kropp fungerar och allas kroppar är olika(Ska tillsägga att jag har för hög ämnesomsättning också)!

Visst, sen jag är väl en liten gottegris men när jag ändå inte har för syfte att gå ner i vikt så gör väl inte det något? Det är inte som att jag trycker i mig en chipspåse varje dag...Bara något litet varje dag. Jag tränar faktiskt också lite just för att jag ska kunna äta vad jag vill också, det känns liksom okey att unna sig då och får man unna sig mår man bra! Det här med att bara käka sallad, kött, lightprodukter, soppa, aldrig unna sig annat än dipp till grönsakerna en gång i veckan och sen träna mer än jag äter, vara pinnsmal och kalla det nyttigt är inte riktigt my style. Lite kroppsfett MÅSTE man ha. Annars fryser man. Fryser man spänner man en massa muskler och kan bli kutryggig. Det är ju snyggt?

Det är också otroligt snyggt att träna och banta sig så smal att man varken har kroppsfett eller får i sig tillräckligt med mat att man ser sjuk ut. Det är inte attraktivt, tro mig, jag var ett benrangel en sväng och varken jag eller någon annan tyckte det var sexigt. Kurvigt däremot är sexigt.

Skulle kunna skriva hur mycket om helst om detta så vi får väl säga: fortsättning följer....


Nu ska jag fortsätta lyssna på Bon Jovi,
kika på lite tv och gotta mig lite. Har fortfarande skorvar på ryggen och jag tänker inte träna förrän de har släppt. Det är så onödigt att få en ful tatuering bara för att man inte vill missa en träning eller två. Den ska ändå vara med mig resten av livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0