Get it on.

Hello!

Första hellediga dagen på forever, skönt! Idag är ingen vanlig dag för idag är Sandras 20-års dag, hurra, hurra, hurra!! Stort GRATTIS!!

Varit ute på promenad, vart dock fast på skolan i diskussion med Diana, haha vad ovanligt, postat lite ansökningsgrejer och nu är jag hemma igen! Och ikväll bär det av till fjället, fan vad härligt! Ska bli grymt kul!!



Har fått massa fina kommentarer,
argument och förslag senaste tiden (både på bloggen och utanför fast riktat på bloggen) så jag tänkte jag skulle svara på lite grejer! Eller i alla fall två!

Postat av: Mia

"Har aldrig tänkt tanken att man kan klippa av de kluvna hårtopparna - tack för tipset! :D

Jag flätar alltid mitt hår eller snurrar i en knut innan jag sover men det blir så jekla krusigt och trassligt på morgonen då och om man använder plattång då motverkar man ju hela syftet. Har du kommit på nån bra lösning på det?

Jag brukar ta hälften så mkt schampo en gång och skölja ur rester av hårprodukterna och sen ta lika mkt schampo en gång till. När resterna är borta kommer de bra ämnena i schampot åt att verka på håret, har jag läst i nån skönhetstidning. Dessutom går det åt mkt mindre schampo då eftersom man sköljer håret mer med vatten. Jag har gjort så eftersom jag har velat snåla på dyra schampon, men har du hört varför man inte ska schamponera mer än en gång? Är det bara mängden man pratar om?

Jag brukar sova med oljeinpackning i topparna flätade, det är verkligen skitbra! :D
"

Svar: Det absolut bästa för att få rakt hår igen är att spraya håret med vatten alternativt saltvatten när man vaknar och kamma det med en bradtandad kam med jämna mellanrum medan det torkar, men det tar ju lite tid innan det torkar oftast så för den som har brottom om mornarna har jag ingen direkt dunderlösning måste jag erkänna! Leave-In-Balsam funkar också som alternativ!

Det är bra att du varit snål med schampoo! I tipset står det att man ska schamponera EN gång, men de lär ut på frisörskolorna att man ska schamponera två gånger. Mängden är väl det viktigaste, men om man väljer att schamponera en eller två gånger är mer beroende på om man har produkter i håret eller inte (precis som du skrev att du gjorde), en gång räcker om man inte använder hårprodukter eftersom det oftast är mer fett än lortigt.

Postat av: Jennifer

Är once upon a time bra? skriv ett inlägg om det, funderar på att börja se det ;)

Svar: Once Upon A Time är grymt! Är helt inne i det, vill bara slänga på ett program så fort jag har tid att sätta mig ner! Tänk er alla sagofigurer ni läst om som små, allihopa, alla dem är med i den här serien!

Vill egentligen inte skriva för mycket om det, med risk för att försäga mig liksom så jag skriver ut det som Kanal 5 skrivit så blir det ingen miss från min sida!

 

I Once Upon a Time får vi följa 29-åriga Emma Swan (Jennifer Morrison) som på sin födelsedag får besök av Henry, hennes biologiska son som hon gav upp för adoption. Naturligtvis gör hon vad varje vuxen skulle gjort och kör till hans hemstad, Story Brook, för att lämna honom. Det är här historien tar sin början.


Tiden står stilla i Story Brooks och invånarna är egentligen sagofigurer men vet inte om det själva utan har glömt sitt tidigare liv. Den enda som vet hur det ligger till är Henry och den enda som kan bryta förbannelsen är Emma, Snövits dotter.


Tyvärr tror ingen på Henry förrän Emma bestämmer sig för att stanna och ta kampen mot hans adoptivmamma – borgmästare i staden men även den elaka drottningen som kastat förbannelsen över staden. I varje avsnitt får vi träffa nya invånare och lära oss mer om hur de egentligen kom till.


Serien utspelar sig både "en gång för länge sedan" och i nutid alltså! Alla dessa sagofigurer som bor i sagolandet ni läst om så många gånger är alltså "fänglade", allting står stilla, det vet inte själva vilja de är men det kommer ni att få veta ju mer ni ser av serien! Allting är sjukt spännande och ni kommer att ta sida otroligt snabbt! Se, den säger jag bara!!

Hoppas ni orkade läsa allt, annars har ni missat, hehe!

Nat


Kommentarer
Postat av: Jennifer

ååh va bra! då blir det nog att börja se det :)

2012-01-30 @ 20:38:14
URL: http://jeennifeera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0