Foxtrot Uniform

Skitdag. Skitdag, skitdag, skitdag!! Ska dra täcket över huvudet och låtsas om att den här dagen aldrig varit, imorgon är en ny dag - årets mest överskattade dag. Troligen också en skitdag. Man älskar väl varandra alla dagar och därefter beter man sig. Alla har så höga förväntningar om extra fina middagar och blommor och choklad - men är det inte jävligt mycket finare att få det en dag då man inte förväntar sig att få det? Visst, man kan väl göra det fint imorn - men man får inte glömma bort att göra det flera gånger om året inte bara på alla påhittade högtider. Alla hjärtans dag är en dålig ursäkt för folk som påstår sig inte ha tid, för latmasken. Som sagt den som inte har tid är den som uträttar minst. Det är dock en bra ursäkt för att kunna avslöja sig för någon man tycker om.

Nu säger jag inte att jag
inte tycker att det är fint att ha en extra fin kväll när det ändå finns en utsatt dag som hyllning till alla man håller kär - men jag tycker det är överdrivet. Har jag alltid tyckt. För inte älskar man någon extra mycket den dagen? Nej, det gör man inte. Älskar man någon, gör man det jämt. 365 dagar om året. Punkt slut.


Passa dock kanske på att våga ta ett steg och uppskatta någon du kanske inte ger så mycket uppskattning som du egentligen känner att du vill. Det är värt det. Just to see that confused smile on their faces. Dock är även detta sjukt mycket mer värt en helt vanlig dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0