Brave - ännu en grym film från Disney Pixar!

Förra året var jag hooked på Trassel som jag upplevde som den bästa Disneyfilmen på bra länge, lagom animerad och bra story. Så modernt jag kan gå för tillfället. Men nu, nu har jag hittat årets favoritdisney (pixar)! Ni har sett den på reklam på tv, internet, i tidningar osv - Brave. Eller Modig som den (såklart) heter på svenska.
 
"Determined to make her own path in life, Princess Merida defies a custom that brings chaos to her kingdom. Granted one wish, Merida must rely on her bravery and her archery skills to undo a beastly curse."
 

Filmen utspelar sig i Skottland på vad jag skulle gissa är någonstans mellan 900-1200-talet. Typ, jag kan ju ha fel.. Men jag tänker liksom Braveheart tid och då stämmer det. Typ. HUR SOM HELST, är den sjukt bra. Jag önskar också att jag kunde rida och skjuta pilbåge samtidigt.... och bodde i ett slott. Jag skratta så jag grät dessutom. 5/5 toasters!
 
 
SE DEN FÖR SJUTTON!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0