Ett virkat Iphone case!

Yes, började med det omtalade caset igår, fick dra upp virkningen ett par gånger innan jag till slut bestämde vilken teknik jag skulle välja. Det fick bli stolpvirkning!

Började med att göra 13 luftmaskor
och sedan virkade jag 22 stolpar (hade räknat med 23). Dock räckte inte de 13 maskorna trots allt och jag fick göra en fin nödlösning och virka en "mudd" runt i samma teknik. Mudden fick alltså bli min sömsmån (det blev alltså 23 stolpar till slut också i och med mudden)!


När biten var klar vek jag den alltså bara på mitten och sydde ihop med brodyrnål och samma garn! Sydde inte hela vägen upp eftersom jag planerat att ha ett band på.


Gjorde sedan 100 luftmaskor och gjorde en enda lång stolpe och sydde sedan fast bandet på insidan av kortsidorna på caset! Voila!! Inte illa för att vara första!



Dolda talanger, haha! Håller redan på med ett nytt, turkost case och sedan ska ett ges bort i present!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0