Laides and gentlemen, vintern är på ingång

Helt fucked up. Vaknade imorse vid sju och tyckte det var underligt vitt ute, ilket inte var konstigt när ett mycket tunt och skört snötäcke låg över det gröna gräset. Drog iväg och jobbade (trots att jag inte kände mig nå vidare) helt säker om att det skulle komma en dust till och jovisst! Alldeles nyss singlade stora snöflingor ner från en väldigt vit himmel för att sedan sluta tvärt efter 5 min.

Ja, jag en sån som tycker om värme och att "inte ha några kläder på sig" som Diana sa idag, haha (jag började typ nyss använda strumpor igen) men snö kan vara vackert eftersom det är så ljust. Hade det inte behövt vara nollgradigt för snö hade livet varit lättare! Jag bor dessutom i en skidkommun med Nordens största skidresort - men jag har aldrig riktigt fastnat för utförsåkning, kanske mest för att alla åker här och jag gillar att gå emot strömmen?

Självklart kan jag åka, även om färdigheterna har sina brister så jag åker ju inte störtlopp ner för backen som alla turister (hemskt roligt att se, mindre roligt att behöva akta sig). Största skälet till att jag inte åker är faktiskt för att jag är rädd. Om mina knän. De hoppar ju så hemskt och att ha knät ur led igen är något jag helst skippar. 



Jag har ju dock fördelen att vara brun året runt. Även när jag är blek är jag ju fortfarande mörkare än andra, haha.

OCH IDAG ÄR INGEN VANLIG DAG FÖR DET ÄR NATASHAS FÖDELSEDAG, HURRA, HURRA, HURRA!! Kan inte riktigt förstå att hon fyller 17? Ännu mindre att hon blir 18 nästa år, gosh.

Nat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0