Lycka lyser endast vissa stunder.

Fick lov att avlasta knät igår för det blev så dåligt på eftermiddan, jag som absolut hatar kryckor. Efter min första operation hade nog Nina mina kryckor oftare än vad jag själv hade dem. Nej, paller säger jag då bara. Knät såg och känns i alla fall bättre idag så jag ska väl dra på mig stödet så kan jag nog klara mig undan allt för mycket vätska!

Låg som vanligt och läste ur Isfolket innan jag somnade igår (är på bok 11 nu, jag har en drömbild av Dominic och han ser jävligt bra ut! Tror Linnea blev rädd när hon såg släktträdet och insåg att jag kunde nästan varenda namn, haha)
och så kom dethär stycket (tänkt av Villemo♥);

"Lycka är inget evigvarande tillstånd, tänkte hon. Inte ens periodiskt. Lycka är väl mest ett hugg i hjärtat då och då, av en jublande glädje som hotar att spränga en. Och som förgår lika snabbt som den kom. Tills den åter är där och inbillar en, att livet är det underbaraste som finns."

Jag finner en del sanning i detta. För visst är det så, att man inte varje dag känner sig lycklig. Utan det är stundtals. Förhoppningvis har man många såna studner i livet!

Ska ta och försöka få i mig något innan jag dra på ansiktet och beger mig till skolan - för fika, haha. Det tycker jag mina kollegor är värda!


så det borde se ut vid det här laget...

Nat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0