it was 20 years ago today



Det finns så mycket i världen som får oss att känna oss värdelösa, nollställda, hopplösa och alldeles vad ska jag säga? Ingeless. Det är ett ord på malungsmål som jag använder ofta när jag ska beskriva hur jag känner mig när jag är nollställd, samtidigt som jag inte känner någonting och ändå är nere. Den senaste tiden har jag varit det rätt mycket.

Det finns dock ungefär lika mycket i världen som får oss att känna oss lyckliga, värdiga, värdefulla, viktiga, glada och 100%-iga. Men frågan är om det någonsin väger upp den dåliga sidan? Sorg kan vara förevigt medan lycka oftast bara stannar en stund.

Fundersam är jag och kommer att förbli ända till i höst. Jag är ingeless idag, men jag har ingen anledning. Det har man oftast aldrig när man är sådär nere fast det inte beror på någon som man direkt kan säga vad är. Jag tror på att det är regnet som får mig lite vårdeppig. Eller kanske är jag såhär för att jag är medveten om att skolan snart är slut och vissa kanske man aldrig ser igen?



Ikväll ska jag mysa ner mig med popcorn och choklad (jag tänker vara fet med andra ord), kolla på Water for Elephants och dregla till Robert Pattinson.

/Nat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0