Fate

Japp igår hade jag sannerligen turen på min sida. För det första så slapp jag åka till Mora och bli undersökt, jag krävde att få medicin - och det fick jag.

Sen åt jag med familjen för att sedan åka upp till Kvillselen och mina fina flickor! Vi åt efterrätt och sjöng och spela och gick senare till grannarna och fortsatte. Kände senare mot kvällen att magen och ryggen började göra ont och åkte hem. Efter halva vägen började dock bensin lampan att lysa och rädd som jag är för att få soppatorsk så börja jag: gasa, glida, gasa, glida........

Kom precis vid ett backkrön och gasade på för att sedan börja glida och se en älg vid vägkanten 100 m fram. Började krypköra för att han skulle gå över vägen men han stannade på sin sida vägen. När jag kom kanske 10-15 meter ifrån honom så stanna jag och väntade på att han skulle gå över. Men vet ni? han gick fram till min motorhuv istället. Och där stod han. Haha. Den var tydligen inte mer rädd för mig än jag för den. Hahah, men hem kom jag iaf. Hade jag haft mer bensin i bilen hade jag nog antagligen krockat med den där. Så jag är glad!


Jag har inte tagit bilden!!


/Nat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0