METALLICA!






Hjärtat bankade hårt i bröstkorgen när introfilmen drog igång på skärmarna, så klev de ut och "Hit the lights" började dåna i öronen och överröstade pulsen. Ingenting i hela världen kunde slita mina fötter från platsen jag stod på just då. De fortsatte med Master of Puppets, jag kan inte ens beskriva känslan, jag kan inte beskriva konserten med ord. Magiskt? Helt sinnessjukt, hä va så hä knöll te öron, öronorgasm, mindfuck - något i den stilen fast ännu mer krydda. Kolla bara på bilderna, en bild säger mer än 1000 ord. Word på den. Jag vet inte ens vad jag ska skriva, jag råder er som missade söndagskvällens konsert även på tv att gå in på SVTPlay.

Den här konserten kommer att sitta kvar i mig ett par dagar framåt. Jag har inga ord, bara bilder och filmer. The memory Remains allsång var gudomlig, det var den även på de flesta av de andra låtarna. There's no need to explain every song cause they all were perfect. Jag saknade dock Nothing Else Matter och Wherever I may Roam. Nej nu får ni bilder och filmer att njuta av så hörs vi rockers! Det kommer mer bilder också, ni får ju inte alla på en gång! Am I evil?

BTW! Hur jävla coolt tror ni inte det var att vi fick se HELA (okey, inte hela eftersom Slayer hoppade) BIG 4 spela tillsammans, hur jävla glad och förbluffad tror ni inte man kände sig när Dave och James kramade varandra. Man kände sig varm, ritigt varm!










Det kommer myyyyyyycket mer!

/Nat

Kommentarer
Postat av: marie

Hej!! Vad kul :D Aa det verkar vara en hel del svenskar som ska börja. Jag anmälde mej till någon kontaktlista typ, sen har jag gått med i olika facebookgrupper där folk redan har börjat prata om boende. Det är ju lättare för såna som bor i London och kan kolla runt liksom.. Boendet känns som det svåraste, får nästan lite panik över det :P

2011-07-05 @ 18:08:27
URL: http://mariesse.blogg.se/
Postat av: marie

Jag mejlade till hon Melissa Wortman och så fick jag fylla i en lapp, sen skickade hon den till nån snubbe där :) Det finns några olika, en heter typ Tech music school 2011 starters, sen en annan tech music school freshers. Dom är ganska nystartade. Sen har även skolan en facebookgrupp. Så som jag fattade det så måste man fixa boende själv, alla andra pratar om det i alla fall. Det är så synd att skolan inte har något internat eller liknande.

2011-07-05 @ 18:41:33
URL: http://mariesse.blogg.se/
Postat av: marie

Aha okej :) Jag sökte oxå via Study international men tyckte att man fick bättre info och snabbare svar från dom på skolan så jag har mejlat med dom typ hela tiden hehe. Men jag har inte frågat SI om boende :)



Jag gillar att sjunga det mesta fast helst lite modernare typ rihanna, kelly clarkson och sådär. Mina förebilder är till exempel Whitney Houston, Leona Lewis och Christina Aguilera. Förstår att du är inriktad på rockmusik hehe, älskar det jag också fast vet inte om min röst och stil passar så bra till det :) Har testat lite iaf!

2011-07-05 @ 19:56:31
URL: http://mariesse.blogg.se/
Postat av: marie

Jaa, det är lite vad jag strävar efter :) Sjunga som en kille? Hurdå, har du mörk röst? Jag är nog helt tvärtom och har ganska ljus röst typ. Jag gick aldrig musik på gymnasiet tyvärr, det stod mellan det och natur och det blev natur.. Jag gick sångkurser vid sidan om i alla fall men jag kan inte så mycket musikteori. Känns som att alla utom jag kommer från musikgymnasium och folkhögskolor så jag lär vara sämst där haha :D Har du mycket musikerfarenhet?

2011-07-05 @ 20:19:55
URL: http://mariesse.blogg.se/
Postat av: marie

Jaa verkligen. Jag tror att jag oxå har nästan 3 oktaver, men har svårare för de lägre tonerna än de höga. Måste jobba på att få stark röst både uppe och nere liksom :)



Åh vad bra att ha spelat så mycket piano!! Jag började i keyboard nån gång i 5:an och gick ett par år så jag kan grunderna i det i alla fall. Jag tror att det antagligen blir lite nybörjarnivå på dom lektionerna, fast det verkar som man ska kunna spela och sjunga samtidigt sen i alla fall.



Hoppas att dom börjar med teorin ganska snällt.. Fast i slutet ska man typ kunna skriva egna låtar med alla instrument och sådär, man kan läsa en tjejs dagbok på Tech Music Schools hemsida och jag blir asnervös av den :P Det kommer nog bli tufft

2011-07-05 @ 20:56:01
URL: http://mariesse.blogg.se/
Postat av: marie

Jaa precis, tex byten mellan olika funktioner eller vad man ska säga. Har du läst boken om Komplett Sångteknik av Cathrine Sadolin eller vad hon nu heter? Den har jag kollat lite i och den fanns med bland kurslitteraturen tror jag. Hon skriver om neutral, curbing, overdrive och edge bland annat. Hade ni sån undervisning på gymnasiet?



Vad kul, önskar att jag oxå var så duktig :P Alltså vad jag hörde från en annan tjej som hade gått musik innan så hade hon fått byta någon kurs som var för enkel.. Så det kan dom nog ordna.



Aa, det var en tjej som hade fått stipendium förra året. Såg att det var en annan nu som hade "vunnit" deras audition nyligen. En sån är säkert superbra.. Den förra som skrev dagboken verkade vara nån tvkändis där hehe

2011-07-05 @ 23:04:46
URL: http://mariesse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0